Home

Dear visitor

I’m glad you decided to take a look at my website. Under Political Science you will find information about my profession, including articles and my lectures at the University of Zurich. Under R you will find information about the R packages programmed by me and further information about the statistics program R. Under Press you will find a list of my articles in different newspapers. Under the register Photografie I uploaded a selection of my photographs, which have been taken over the years. If you want to know more about me, About me helps you. In the Blog I write about my hikes, which I do passionately with pleasure, about travelling, politics and other topics. If you want to contact me, you can find a form under Contact.

 

Faido – Biasca

Das Kalenderblatt zeigt Samstag, 28. Oktober 2017. Frühmorgens stehe ich auf und nehme den ersten Zug ins Tessin. Über die alte Gotthardstrecke erreiche ich Faido. Dort mache ich mich auf den Weg das Valle Laventina hinunter. (more…)

Airolo – Faido

Der Kalender zeigt den 7. Oktober 2017. Der Wecker klingt mich früh morgens aus dem Bett. Nach einem Frühstück ziehe ich die Wanderschuhe an und gehe ins Tessin – wo heute prächtiges Wetter ist.  Um ca. acht Uhr kommt der Zug aus dem alten Gotthardtunnel heraus und fährt in den Bahnhof Airolo ein. Obwohl es mit ca. vier Grad noch recht kalt ist mache ich mich gleich auf den Weg das Leventina hinunter. (more…)

Alpstein

Es ist 23. August 2017, sieben Uhr in der Frühe. Ich erreiche mit der Appenzellerbahn Wasserauen. Sogleich mache ich mich an den Aufstieg. (more…)